Into the Wild
Bison Gear is a new outdoor clothing and accesories brand from Peru, born out of its founders' passion for travels and connecting with nature.

 

Their goal is to offer the highest quality products, designed both for and by fans of outdoor activities and stunning landscapes. The concept behind this brand is the fusion between man and nature, and their products seek to be a part of this relationship.

 

Offering a wide array of products ranging from jackets to backpacks, including t-shirts, hoodies, scarfs and many more accesories which are essential for those who wish to go on a trip into the adventure.

Hacia la aventura

Bison Gear es una nueva marca de ropa y accesorios para outdoors de origen peruano, nacida de la pasión por los viajes y el contacto con la naturaleza de sus fundadores.

 

Su meta es ofrecer los productos de más alta calidad, hecha por y para amantes de las actividades al aire libre y los paisajes impactantes. El concepto detrás de esta marca es la mancomunión entre el hombre y la naturaleza, y sus productos buscan formar parte de esta relación.

 

Ofreciendo una amplia gama de productos, desde camperas a mochilas, incluyendo remeras, poleras, pañuelos y muchos más accesorios esenciales para quienes deseen escapar hacia la aventura.


 

When designing their visual brand, we had to decide which basic graphic elements were going to be used in order to construct the visual identity. We chose the eponymous bison, an animal native to some of the more breathtaking natural habitats in the northern hemisphere; and a mountain range, a challenge seen by nature-lovers as the ultimate adventure.

Al diseñar la marca gráfica, tuvimos que decidir que elementos gráficos básicos ibamos a usar para construir la identidad visual de la compañía. Elegimos el bison, presente en el nombre, que es un animal cuyo hábitat natural son algunos de los más hermosos paisajes del hemisferio norte; y también la cordillera, que es un desafío que los amantes de la naturaleza ven como sinónimo de la aventura.


 

The complete brand

La marca gráfica completa



 

The wordmark

El logotipo


 

The visual system - Secondary elements

These elements will be used as complementary elements in order to construct a cohesive design system for the different pieces needed; such as packaging, ads, social networks posts, personal cards, etc.

 

Mountain range pattern

El sistema visual - Elementos secundarios

Estos elementos van a ser usados como complementos para construir un sistema coherente de diseño para las distintas piezas que se vayan a usar; tal como packaging, publicidad, posteos de redes sociales, tarjetas, etc.

 

Patrón de cordillera

 

Mountain Range Gradient

Gradiente de cordillera


 

The brand in context

La marca en contexto







 

 

 

Project: Branding for Bison Gear
Client: Bison Gear
Year: 2020